Sześć tomów bestsellerowej serii mistrzyni kryminału zwykraczającą pozawszelkie stereotypy inspektor – teraz wpakiecie! „Vera Stanhope – ze swoją nadwagą, bałaganiarstwem, swoimi słabościami, demonami dzieciństwa iprzeszłości – jest wprost rewelacyjna!” „Guardian” „Vera Stanhope – jedyna wswoim rodzaju inspektor – niezadbana, samotna iobdarzona błyskotliwą inteligencją – za pomocą niezwykłej intuicji wyciąga zchaosu ludzkich namiętności zdawałoby się nielogiczną, lecz słuszną konkluzję”. „Publishers Weekly” PRZYNĘTA „Dłużej tego niezniosę!” – Pożegnalne słowa Belli Furness niepozostawiają wątpliwości: popełniła samobójstwo. Nie udźwignęła ciężaru opieki nad sparaliżowanym mężem, zktórym mieszkała samotnie na odludnej farmie wśród pustych wzgórz Northumbrii. Tylko Rachael Lambert, która wraz zdwiema innymi specjalistkami prowadzi tu badania ekologiczne przed rozpoczęciem budowy nowej kopalni, niewierzy woficjalną wersję śmierci przyjaciółki… Kilka dni później ginie druga kobieta. Ale tym razem to morderstwo… Do akcji wkracza inspektor Vera Stanhope. Już raz prowadziła tu śledztwo. I wolałaby onim zapomnieć, ale sprawa sprzed lat ma swój przerażający ciąg dalszy. Wszyscy mogą być wnią zamieszani, każdy ma na sumieniu coś, co chciałby ukryć. Vera musi przeniknąć skomplikowaną sieć wzajemnych powiązań iułożyć prawdę zzagmatwanych życiorysów trzech kobiet, które łączy jedno: każda dobrze zna znaczenie słowa zdrada… DROGA PRZEZ KŁAMSTWA Dziesięć lat temu Jeanie Long została skazana za zabójstwo piętnastoletniej Abigail. Teraz zgłasza się nowy świadek. Ma dowody, które mogą świadczyć oniewinności Jeanie. Tymczasem Jeanie wwięzieniu popełnia samobójstwo… Przez dziesięć lat Emma Bennet usiłowała zapomnieć ten zimowy dzień, wktórym znalazła ciało Abigail. I pozbyć się poczucia winy, że gdyby wtedy sprzeciwiła się ojcu, jej najlepsza przyjaciółka nadal by żyła. Teraz zaczyna wątpić, czy naprawdę znała Abigail… Inspektor Vera Stanhope rozpoczyna śledztwo wmałej ponurej, omiatanej wichrem ismaganej deszczem wiosce wYorkshire. Morderca jest wciąż na wolności. Wśród mieszkańców narasta niepokój. Tylko czy obawiają się zabójcy, czy może bardziej własnej przeszłości? Vera rozmawia zludźmi wich domach, odgaduje ianalizuje stare nienawiści inowe kłamstwa. Zawsze wie, kiedy ktoś kłamie. To dlaczego teraz niepotrafi zrozumieć, co się tu naprawdę dzieje? I co naprawdę wydarzyło się dziesięć lat temu? Nagle ktoś, kto chciał zerwać zkoszmarami przeszłości, pada ofiarą zabójstwa. Dochodzenie Very przybiera przerażający obrót. Pojawia się coraz więcej, coraz bardziej niespodziewanych podejrzanych… UKRYTA GŁĘBIA Małe miasteczko na wybrzeżu Northumbrii. Matka znajduje piętnastoletniego syna wwannie. Luke leży martwy wwodzie udekorowanej kwiatami… Wkrótce grupa ornitologów odkrywa na plaży ciało młodej nauczycielki Lily – wpozostawionej przezodpływ wodzie pełnej kwiatów... Morderca dusi swoje ofiary irobi ze śmierci swoiste dzieło sztuki. Dlaczego? Stylizacja miejsc zbrodni staje się tropem dlainspektor Very Stanhope. Nie daje jej spokoju, kiedy przesłuchuje świadków, kiedy stara się wczuć wich motywacje ipsychikę. Verę najbardziej nurtują ptasiarze, którzy znaleźli Lily. Co ci ludzie mieli wspólnego zzamordowaną dziewczyną? Co naprawdę łączy tych czterech mężczyzn iżonę jednego znich? Czy rzeczywiście są bliskimi przyjaciółmi? Śledztwo Very odsłania powoli prawdziwe życie mieszkańców spokojnego miasteczka iich mroczne sekrety. Czas ucieka. Tymczasem ktoś czeka na odpowiednią chwilę, by wznieść następny ołtarz zwody ikwiatów… STŁUMIONE GŁOSY Inspektor Vera Stanhope znajduje wsaunie ciało martwej kobiety. Przez chwilę przelatuje jej przezgłowę myśl, że choć raz wżyciu ma do czynienia ze śmiercią zprzyczyn naturalnych. Ale śmierć nigdy niejest zwyczajna ani prosta… A na szyi kobiety widnieją ciemne pręgi... Vera rozpoczyna śledztwo. Szybko ustala, że ofiarą jest Jenny Lister, kierowniczka miejscowego ośrodka opieki społecznej. Poznaje jej córkę, narzeczonego córki, jego matkę – autorytet lokalnej elity – ikoleżankę Jenny zpracy. W tej sprawie przewija się zastanawiająco dużo kobiet… Kobiet niezamężnych, rozwiedzionych, porzuconych, zaniedbywanych. Każda znich to osobna opowieść: osamotności, milczącym cierpieniu, poczuciu winy. Każda znich miała powód, by zabić… SZKLANY POKÓJ Inspektor Vera Stanhope niejest skłonna do zawierania przyjaźni, ale znowymi sąsiadami dobrze jej się rozmawia przy zacnych trunkach domowej roboty. Nagle sąsiadka znika. Vera postanawia ją odszukać. Szybko trafia na zaginioną wDomu Pisarza, nadmorskim ośrodku, gdzie ambitni literaci szlifują swój talent. Tymczasem woranżerii Domu zostają znalezione zwłoki znanego krytyka literackiego, a znajoma Very – przyłapana znożem wręce. Vera rozpoczyna śledztwo, choć wie, że powinna przekazać je komuś innemu. Jest zbyt blisko związana zgłówną podejrzaną. Mimo to prowadzi dochodzenie... Wydaje się, że za zabójstwem niekryje się żaden motyw. Ale po kolejnym morderstwie Vera zaczyna podejrzewać, że ktoś prowadzi znią makabryczną grę. Gdzieś czai się morderca, który zbrodnie ze stron powieści przenosi do rzeczywistości… ANN CLEEVES to jedna znajwyżej cenionych brytyjskich autorek kryminałów wydawanych w23 krajach. Jej misternie skonstruowane powieści odsłaniają sekrety zamkniętych społeczności, a każda ze znakomicie sportretowanych postaci jest odrębną zagadką psychologiczną. VERA – powieści oniepowtarzalnym nastroju smutku, pustki isamotności odsłaniają głęboko skrywaną prawdę oczłowieku. Tu strach trzyma za gardło od pierwszej chwili, a do ostatniej niesposób odgadnąć, kto zabijał. Serię VERA zekranizowano jako serial telewizyjny zBrendą Blethyn, dwukrotnie nominowaną do Oscara laureatką Złotego Globu iZłotej Palmy.