Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim ouczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznymoraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczaszajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. W skład serii wchodzą4 części kart pracyodpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Lato” uwzględniono m.in. następujące tematy: prawa dziecka cechy lata rodzaje i obsługa termometrów letnie zbiory środki transportu bezpieczne wakacje. Wewnątrz publikacji znajdziemyrozmaite typy zadań,między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem odczytywanie temperatur z termometrów historyjki obrazkowe krzyżówki rebusy i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją,uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej.Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Joanna Hryń– oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN. Krystyna Rapiej– oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.